donderdag 12 april 2012

Tuin

Hoe minder koud het buiten wordt, hoe minder de computer aanstaat... Er wordt weer hard gewerkt in de tuin!
Sinds vorig jaar heb ik een volkstuin. Afgelopen jaar kweekte ik daar vooral gras en ander onkruid. Dit jaar ga ik het beter aanpakken!
Van het najaar hebben we toch maar gefreesd, waardoor de zware, ingeklonken klei iets losser is geworden, en waardoor er ook al een enorme berg kweek-wortels uit de grond is gekomen.
Er zitten er echter nog genoeg:
Dus die ben ik er nu structureel aan het uithalen.
Compost erdoor, en dan krijg je dit:
Jaaa, daar word ik nou blij van :-)
Afgelopen week gingen de aardappels en ongeveer 250 uien de grond in.
Waarschijnlijk zoek ik van het najaar uien-recepten...

4 opmerkingen:

  1. Zo, 250 uien, dat is me nogal wat. Ben heel benieuwd of het allemaal opkomt. Als ja, dan heb ik nog een recept voor een heel lekkere hartige uientaart voor je ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh mooi zeg als het gewoon bruikbare grond wordt na de nodige bloed zweet & tranen. Eet-ze voor straks :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hartige taarten zijn heerlijk met uien. Onze favoriet is uien bakken, spekjes uitbakken, filodeeg op de taartbodem, daarop de uien en spekjes en daarop blokjes gorgonzola. Verse bieslook (uit de tuin) erover en dan een mengsel van vier eieren met een scheut room erbij, bakken en klaar is klara....smullen maar :-)

    BeantwoordenVerwijderen