woensdag 18 januari 2012

Gootsteenkastje

Ken je dat, zo'n kastje waarbij je eerst diep inademt, het kastje opentrekt, pakt wat je nodig hebt, het deurtje zo snel mogelijk dicht gooit, en weer uitademt? Nee? Dan ken je ons gootsteenkastje nog niet!
Nou moet ik zeggen dat op deze "voor" foto, de echte oorzaak niet eens te zien is. 't Is zo'n kastje met twee deurtjes, en achter het linkerdeurtje wonen de vuilnisbak en de GFT-bak.
Die zijn nu dus ook gepoetst!
En dit kwam allemaal achter het rechterdeurtje vandaan...
Na een grondige inspectie op noodzakelijkheid (uhm, 5 lege handzeeppompjes in een vaas?) is er het een en ander verdwenen, en ziet het kastje er nu zo uit:
En kijk nou, de plastic-verzamel-bak past gewoon in het kastje!
Ik heb nu wel de neiging om de hele dag met de deurtjes open te gaan zitten...
Oja, dit hield ik over
M'n oma's poetsmandje, met zilverpoets en wat loslopende spulletjes als nieuwe keukenhandschoenen en afwasborstels enzo, een grote glazen vaas en een enorm blik. Zat ooit vaatwasmiddel in, maar is echt héél erg onhandig in het gebruik. Ik ben nog even met mezelf in overleg wat er met het blik moet gebeuren.
Het mandje en de vaas gaan naar de trapkast.
Haha, dat klinkt zo simpel hè? Maar probeer hier maar eens een mandje en een vaas bij te krijgen:
Da's duidelijk één van de volgende projecten :-)

5 opmerkingen:

  1. haha....ik moest zo lachen om je beginzin....want ja, dat herken ik. Ik bedenk al sinds het begin van dit project dat ik vast heel gelukkig ga worden als dat gootsteenkastje (bij ons ook een dubbele en niet eens met afvalbakken erin maar gewoon HELEMAAL vol met zooi) is gedaan. Ik wilde het eigenlijk vanochtend doen maar mocht toen zomaar een keer heel lang uitslapen en ik vind dit echt een project dat ik moet gaan doen als er verder niemand om me heen rent. Morgen misschien, als iedereen naar school en werk is.....misschien. Voor nu kieper ik het deurtje nog maar even snel dicht...haha.
    Succes met je trapkast trouwens, maar volgens mij gaat dat helemaal goed komen en na wat reorganiseren komt daar vast plek voor de vaas en het mandje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er zo bekend uit die trapkast, bij mij verdwijnen ook spullen uit andere kastjes/lades naar de voorraadkast en fatsoenlijk passen doet het niet :S Die heeft toch ook echt dringend een opruim/schoonmaakbeurt nodig haha.

    Heel veel succes! Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heyyy, hier heeft iemand heel veel eer van z'n werk ☺. Wat ziet dat nu lekker opgeruimd uit!

    De afvalbakken hebben wij ook. In de kleine verzamelen wij "groenafval", in de grote restafval. Hoe doe jij het?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat soort kastjes ken ik, en als ik niet uitkijk gaat bij het dichtdoen van het deurtje altijd iets omvallen en gooi ik het er na vier pogingen in het kastje en doe dan hééééél snel het deurtje dicht, hahaha.

    Maar je hebt wel een verschil veroorzaakt hoor. Het is inderdaad een open kastje waardig. Ik kan me voorstellen dat bij het verplaatsen van het mandje en de vaas je direct een volgend patiënt tegenkwam. Succes morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook zo'n blik. Weet je wat ik ermee deed? Wasknijpers erin, dan ineens superhandig! Kun je ze zelfs buiten laten staan in de regen.

    Groet Kopka

    BeantwoordenVerwijderen