dinsdag 17 januari 2012

Lekker koud!

Op dit weer zat ik al even te wachten; dat het overdag ook lekker vriest. Speciaal voor mijn volgende opruim-/schoonmaakklusje. Huh?
Ik wilde al een tijdje mijn vriezer ontdooien, maar dat ding bleef maar vol liggen. Nouja, vol... een paar broden, wat verdwaalde kaassouflées voor de volgende keer bij de frietjes, een paar porties gehakt, een bak hachee, dat soort spul. Geen overbodige-over-de-datum-spullen meer, die had ik al een poos geleden opgeruimd.
Maar nu moest dat winterlandschap er nog uit.


Gisteren was het eindelijk zo ver. Het bleef in de schaduw in de achtertuin lekker onder nul, dus de drie laden kon ik buiten zetten.
Pannetje heet water erin, teiltje erbij, kopje koffie gezet, en wachten maar tot er wat los gaat laten.
En dat deed het!
Drie bakken vol ijs kwamen eruit. Als ik een beetje m'n best had gedaan, had ik er een sneeuwpop van kunnen maken.
Maar dit is het resultaat:

Aahhh, wat stralend schoon!
Beetje jammer dat je er dan weer niks meer van ziet als de lades erin zitten en het deurtje is dicht.
Ziehier meteen de verklaring waarom ik tot nu toe alleen nog maar goed zichtbare plekken heb aangepakt; ik wil het wel meteen zien!
Maargoed, zulke plekken heb ik voorlopig nog genoeg hier in huis, dus ik kan nog even vooruit voor ik aan kastjes begin :-)

4 opmerkingen:

  1. Lekker is dat :) Maar als je je koude spul onder een dekbed ofzo legt kan je het ook in de zomer prima doen, het ontdooit dan ook nauwelijks.

    Succes met je verdere project, je bent echt goed bezig~~

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Perfect weertje voor zo'n klusje.

    Ik ben het er helemaal mee eens dat als je een klus doet het wel te zien moet zijn. Ik moet wel goed gemotiveerd blijven. Hoewel blogjes lezen met opruimklussen ook goed motiveert hoor. Bij een blll-dag ga ik zo aan de gang na een puinhoop in een geordend laatje te hebben gezien op een blog, hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow. Dat ziet er goed uit. Is inderdaad een goed idee om dat nu te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klusje wacht hier bij mij ook nog op koud weer. Ik zal het eerdaags toch maar aanpakken, want de beloning is niet alleen dat het er beter uitziet en de laden weer makkelijk schuiven, maar het elektriciteitsverbruik wordt ook minder als die ijsplakken uit de vriezer zijn.

    BeantwoordenVerwijderen